петък, 20 ноември 2015 г.

Страшна ли е диктовката?



На 18.11.2015 година г-жа Светлана Ненова проведе открит урок в 12а клас. Целта на урока беше усъвършенстване на уменията на учениците за писане и слушане, а основната дейност - диктовка. Но не скучната и страшна диктовка, при която учителят диктува, а учениците пишат, а диктовка, при която учениците използват собствените си идеи и думи за съставяне на текст.
Идеята за тази диктовка е на Wanda Glowinska-Rizzi.

Учителят пише следния списък на дъската: 

1. Favourite colour
2. Adjective for the weather
3. Favourite actor/singer
4. Favourite boy’s/girl’s name
5. Favourite month
6. Favourite transport
7. Favourite animal
8. Favourite food
9. Favourite place (town/country etc.)
10. Favourite article of clothing
11. Favourite shop
12. Favourite action (in ‘ing’ form)
13. Favourite object
14. Favourite drink
15. An emotion

Учениците пишат това, което се отнася за тях, в тетрадките си. Например: 1. pink 2. freezing 3. Madonna и т.н. След това учителят диктува следния текст, а учениците изписват думата срещу съответното число.

It was a 2 day in 5. I was in 9 and I was drinking some 14. Suddenly the phone rang. It was 3 and friends. They were 15 because I was late. So, I put on my 1 and 10 and picked up my 13. I made sure that 4 the 7 had some 8, and left. I quickly travelled by 6 and went to 11. When I arrived, I was surprised to my friends were 12 there!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...